Het klassieke scenario: de marketeerster verwijt de boekhouder of accountant dat men te conservatief is. De marketeerster spreekt Branding, USP, ….
Andersom net hetzelfde verhaal, kritiek over inefficiënte uitgaven. Het succes van een marketingcampagne is namelijk nooit een zekere inkomstenbron. Wij ervaren dat veel ondernemers dan ook aarzelen om te investeren in marketing. Wij hebben de oplossing waardoor je de bal niet misslaat.
Regel nr° 1: een accountant mag geen commerciële activiteiten uitvoeren
Uitdrukkelijk verboden voor ons! Sterker nog, een Accountant mag zelfs geen reclame maken over zijn eigen onderneming. De vraag is hoe ver het begrip “reclame” rijkt. Feit is dat dit onderwerp actueel is, zeker als men dit onderwerp/vraagstuk in het recent gepubliceerde vaktijdschrift van het beroepsinstituut opneemt. AccoMPV volgt in elk geval een correcte toepassing van het opgelegde verbod. No worries for us: cliënteel bereikt ons tot op heden vlotjes door mond-op-mond reclame.
Link tussen financieel en commercieel
Hier gaat het artikel over. Als modern accountantskantoor ontwikkelden wij een nauwgezette samenwerking met een professioneel marketeersterster. De resultaten uit deze samenwerking is revolutionair. Enerzijds is er een samenspel van de financiële kant: begrotingen, ramingen van omzetten, haalbaarheid van campagnes. De financiële kant wordt integraal afgewikkeld door ons. Het systeem dat we hebben ontwikkeld richt zich volledig op een kwalitatief dienstenaanbod dat voor jouw groei en omzet stimuleert. Dit door ons samenspel van financiële kennis, en anderzijds het commercieel succes dat de marketeerster meebrengt.
Welke zaken valt in het dienstenaanbod van de marketeerster
Er worden geweldige resultaten geboekt voor allerhande KMO’s!
- Websitebuilding inclusief campagnes;
- Bedrijfsadviezen, coaching en (financiële) opvolging;
- Sociale media strategieën;
- SEO Optimalisatie om beter gevonden te worden op Google, Bing, etc;
- Branding van huisstijlen (visitekaartjes, facturatie, logo’s ontwerpen, etc);
- Nieuwbrieven: systemen ontwikkelen om jouw klant te informeren.
Het mag duidelijk zijn dat de focus uitgaat naar het stimuleren van je activiteiten. Het gezonde evenwicht naar de financiële zijde toe wordt in ons project volledig verzekerd.
Wat is het voordeel
Een sterke samenwerking tussen de financiële dienstverlener en de commerciële marketeerster zorgt ervoor dat je vooraf kennis hebt van de uitgaven, tegenover de verwachte inkomsten uit de campagne. Zekerheid en sterke winst uit je project is ons enigste doel.
Duidelijke splitsing tussen ons en de marketeerster
Ten allen tijde wordt er een onderscheid gemaakt tussen onze diensten, de financiële, en die van de marketeerster, de commerciële. Elk van deze dienstverleners heeft een eigen administratie dewelke volledig gescheiden verloopt. Aarzel niet om te informeren.