• Tools
  • Team
  • Diensten
  • Vacatures
Meesters Accountants
  • Home
  • Nieuws
  • Clearfacts
  • Contact
  • Tools
  • Team
  • Diensten
  • Vacatures
  • Home
  • Nieuws
  • Clearfacts
  • Contact
7 november 2019  |  By Kevin Knockaert In Administratie

Het UBO-register: geen sancties tot 1 januari 2020

De deadline voor registratie in het UBO-register werd vastgesteld op 30 september 2019. Deze deadline wordt niet opnieuw verschoven maar er wordt wel een gedoogbeleid gevoerd tot 31 december. Wat houdt dit nu precies in?

Het UBO-register. Even opfrissen.

Bij de wet van 18 september 2017 werd het UBO-register in het leven geroepen.
Het doel? De strijd tegen het witwassen van geld en terrorisme verder aan gaan.

In het UBO-register moet daarom voor elke vennootschap, vereniging of stichting de uiteindelijke begunstigden (Ultimate Beneficial Owners) worden opgenomen. Meer concreet, wie er nu eigenlijk effectief de touwtjes in handen heeft.

Gedoogbeleid

Deadline voor registratie in het UBO-register werd oorspronkelijk gesteld op 31 maart 2019, maar deze werd uiteindelijk verschoven naar 30 september 2019. Aangezien nog meer dan de helft van de entiteiten die verplicht zijn zich in te schrijven nog geen eerste actie hebben ondernomen, heeft de FOD Financiën besloten om tot het einde van het jaar een gedoogbeleid te voeren.

Dit houdt in dat de deadline niet opnieuw opschuift maar eerder dat er tot 31 december 2019 geen sancties zullen volgen. Op deze manier hebben bedrijven terug wat meer tijd om zich in regel te stellen.

Let wel op, uitstel is geen afstel. Hoewel de fiscus momenteel dus een oogje dichtknijpt, zijn er vanaf 1 januari 2020 wel degelijk sancties mogelijk. Deze kunnen oplopen van €250 tot €50.000 per zaakvoerder.

Meesters Accountants staat u hier graag in bij. Wij kunnen de registratie van uw vennootschap, vereniging of stichting in het UBO-register voor onze rekening nemen. Op deze manier bent u zeker dat u sanctievrij blijft.

Wacht daarom niet te lang. Kom eens langs in onze kantoren te Zoersel of Wijnegem voor het geven van een elektronische volmacht.

Previous StoryHet Vlaamse regeerakkoord. Wat verandert er op fiscaal vlak?
Next StoryWelke btw tarieven zijn van toepassing in de horeca?

Related Articles

  • 2021: Welke thuiswerkvergoeding sta je best toe aan je werknemers
  • Sterke verkeershinder in dorp Zoersel door uitbreiding elektriciteitsnet

Categorieën

  • Advies (69)
    • Administratie (42)
    • Digitalisatie (2)
    • Personeel (5)
    • Startersadvies (8)
  • Fiscaal (58)
    • BTW (24)
    • Douane en Accijnzen (3)
    • Eigendomsrecht (2)
    • Personenbelasting (10)
    • Vennootschapsbelasting (9)
    • Vermogensplanning (3)
  • Juridisch (3)
    • Faillissement of WCO (1)
  • Permanente vorming (5)

Zoeken

Volg ons

  • Facebook
  • Twitter

Vestigingen

Larikslaan 1, 2950 Kapellen

Marktplein 22, 2110 Wijnegem

Voorne 53, 2980 Zoersel

Antwerpsesteenweg 51, 2350 Vosselaar

Mastendreef 13 2970 Schilde

Contact

Zoersel
Maandag – donderdag : 8:30- 17u
Vrijdag: 8:30- 15u
Tel. 03 375 30 00

Wijnegem
Maandag – donderdag : 8:30- 17u
Vrijdag: 8:30- 15u
Tel. 03 375 30 40

Kalmthout-Kapellen
Maandag – donderdag : 8:30- 17u
Vrijdag: 8:30- 15u
Tel. 03 375 30 60

Vosselaar
Maandag – donderdag : 8:30- 17u
Vrijdag: 8:30- 15u
Tel. 014 39 76 20

Schilde & Boechout
Maandag – zaterdag: op afspraak

Meesters Accountants

De partner waarvan u droomt sinds de start. Accountancy, fiscaliteit en juridische diensten.

BE0447.620.257
ITAA-lidnummer: 50.621.367

Over ons, een klein stukje geschiedenis.

  • Home
  • Nieuws
  • Clearfacts
  • Contact

1991-2022, Meesters Accountants©.
Vincent Meesters