• Tools
  • Team
  • Diensten
  • Vacatures
Meesters Accountants
  • Home
  • Corona
  • Nieuws
  • Contact
  • Tools
  • Team
  • Diensten
  • Vacatures
  • Home
  • Corona
  • Nieuws
  • Contact
9 november 2020  |  By Vincent  |  In Administratie

Decembervoorschot tijdens corona: weg ermee

De COVID-III-wet heeft het btw-decembervoorschot voor dit jaar geschrapt, zowel wat betreft voor de maand- als voor de kwartaalaangevers. Voor deze vrijstelling hoeft er geen aanvraag te worden ingediend, ze mag automatisch toegepast worden. Uiteraard worden er dan ook geen boetes of interesten opgelegd. Door de schrapping van de verplichting, is het ook niet nodig […]

Lees verder
9 november 2020  |  By Vincent  |  In Administratie

Coronamaatregelen voor ondernemers november 2020: Lockdown II

Wekelijks worden er nieuwe maatregelen opgelegd door de overheid om de verspreiding van het COVID-19 virus tegen te gaan. Hoewel deze noodzakelijk zijn, kunnen ze ongetwijfeld een grote impact hebben op u en op uw onderneming. Mogelijks komt u dan ook in aanmerking voor enkele steunmaatregelen. Als accountantskantoor voelen wij ons verplicht u hierover te […]

Lees verder
11 oktober 2020  |  By Vincent  |  In BTW

Btw en BREXIT: definitieve regeling inclusief tutorial

Hoe zit het met de BTW regelingen in het BREXIT scenario. De veranderingen zijn omvangrijk doch eenvoudig samen te vatten.

Lees verder
30 maart 2020  |  By Vincent  |  In Administratie

Tutorial: aanvragen hinderpremie Corona / COVID19

Kan ik als ondernemer aanspraak maken op de hinderpremie? Dat hangt af of uw onderneming op de lijst staat van gedwongen sluitingen. Hieronder een schematisch overzicht om te bepalen of u dwongen bent om te sluiten. Linkerkolom: gedwongen sluitingen. Rechterkolom: mogen open blijven. Blijkt uit bovenstaande lijst dat u gedwongen dient te sluiten komt u […]

Lees verder
18 maart 2020  |  By Vincent  |  In Administratie

Ook in mindere tijden, CORONA / COVID-19

Meesters Accountants is meteen bij de pinken. De economie lijkt stil te staan in de tijden van Corona (COVID-19). Feitelijk staat ze ook (gedeeltelijk) stil. Dit wil zeggen dat ondernemers onmiddellijk af te rekenen hebben met een grote mate van onzekerheid. Om tegemoet te komen heeft de overheid ingegrepen. Desalniettemin is de communicatie vaak niet […]

Lees verder
13 maart 2020  |  By Vincent  |  In Administratie

Maatregelen HORECA in functie van CORONA (COVID-19)

Er heerst heel wat onduidelijkheid omtrent de maatregelen rond het CORONA virus (COVID-19). Via dit kanaal bieden wij U de correcte en objectieve informatie omtrent de sector van de HORECA.  De overheid heeft inmiddels voor de HORECA-zaken specifieke maatregelen getroffen teneinde het virus in te dijken. De maatregelen zijn geen keuze en zijn verplicht uit […]

Lees verder
13 maart 2020  |  By Vincent  |  In Administratie

Fiscale maatregelen CORONA (COVID-19)

Via deze weg krijgt U van ons een duidelijk en objectief overzicht van de fiscale maatregelen. De overheid heeft deze genomen ter ondersteuning van U als ondernemer. Het CORONA Virus (COVID-19) slaat inmiddels hard toe op de economie. Ondernemers komen meer dan ooit in een periode van onzekerheid van hun inkomsten. In dit kader heeft […]

Lees verder
23 februari 2020  |  By Vincent  |  In Administratie

Unicast Podcast & Meesters Accountants

Meesters Accountants was onlangs te gast bij de Unicast Podcast. Wie interesse heeft om te ontdekken wat ondernemers drijft, krijgt alvast een goed inzicht via de podcast. Als accountants staan wij immers dagdagelijks aan de zijde van de ondernemer. Accountants zijn naast adviseurs zelf ook pur-sans ondernemers. Meesters Accountants staat steeds klaar om ondernemers bij […]

Lees verder
1 januari 2020  |  By Vincent  |  In BTW

Welke btw tarieven zijn van toepassing in de horeca?

De HORECA is de afgelopen jaren het mikpunt van allerhande wijzigingen. Dit artikel tracht duidelijkheid te brengen in de verwarrende situatie omtrent het 6%, 12% of 21% tarief in de HORECA. Het artikel begint met het verbruik van voeding ter plaatse. Vervolgens bekijken we de toepasselijke regeling bij take-away mogelijkheden, waarna er wordt overgegaan naar de hybride […]

Lees verder
7 november 2019  |  By Kevin Knockaert  |  In Administratie

Het UBO-register: geen sancties tot 1 januari 2020

De deadline voor registratie in het UBO-register werd vastgesteld op 30 september 2019. Deze deadline wordt niet opnieuw verschoven maar er wordt wel een gedoogbeleid gevoerd tot 31 december. Wat houdt dit nu precies in? Het UBO-register. Even opfrissen. Bij de wet van 18 september 2017 werd het UBO-register in het leven geroepen. Het doel? […]

Lees verder
Newer
12…12
Older

Categorieën

  • Advies (66)
    • Administratie (39)
    • Digitalisatie (2)
    • Personeel (5)
    • Startersadvies (8)
  • Fiscaal (55)
    • BTW (22)
    • Douane en Accijnzen (3)
    • Eigendomsrecht (2)
    • Personenbelasting (9)
    • Vennootschapsbelasting (9)
    • Vermogensplanning (3)
  • Juridisch (3)
    • Faillissement of WCO (1)
  • Permanente vorming (5)

Zoeken

Volg ons

  • Facebook
  • Twitter

Vestigingen

Eikenlaan 2 Bus 1, 2110 Wijnegem
Marktplein 22, 2110 Wijnegem

Voorne 53, 2980 Zoersel

Coming soon: Antwerpsesteenweg 51, 2350 Vosselaar

 

Contact

Wijnegem, Zoersel & (vanaf 2021) Vosselaar
Maandag – donderdag : 8:30- 17u
Vrijdag: 8:30- 15u

Schilde & Boechout
Maandag – zaterdag: op afspraak

Tel. 03 380 15 40

Meesters Accountants

De partner waarvan u droomt sinds de start. Accountancy, fiscaliteit en juridische diensten.

BE0447.620.257

Over ons, een klein stukje geschiedenis.

  • Home
  • Corona
  • Nieuws
  • Contact

1991-2020, Meesters Accountants©.
Vincent Meesters