• Tools
  • Team
  • Diensten
  • Vacatures
Meesters Accountants
  • Home
  • Nieuws
  • Clearfacts
  • Contact
  • Tools
  • Team
  • Diensten
  • Vacatures
  • Home
  • Nieuws
  • Clearfacts
  • Contact
1 mei 2018  |  By Vincent In Administratie

Erkenning kamer van notarissen

Na een intense opleiding en bijhorende kwalificaties (Masterdiploma) is het volgende hoofdstuk aangebroken.

Sinds april 2018 is Vincent erkend door de kamer van notarissen inzake notarieel boekhouden. Dit heeft als gevolg dat Meesters Accountants weldra opdrachten voor notariskantoren mag aanvatten. Ons terugvinden kan in de lijst van het e-notariaat.

Het opzet is om zowel bestaande als nieuwe notarissen te helpen met hun boekhoudkundige en fiscale administratie. Voor startende notarissen zullen de rechtstreekse contacten bij de Belgische grootbanken hier ongetwijfeld aan bijdragen. De notariskantoren hebben ten opzichte van gewone ondernemingen een resem extra verplichtingen waaraan men dient te voldoen. Een voorbeeld is hiervan is de driemaandelijkse staat waarbij men tracht om enige controle uit te oefenen op de werking van een notariaat. Er gaat immers bijzonder veel kapitaal over de rekening van ieder notaris. De gelden in goede banen leiden is prioriteit.

In combinatie met de specifieke reglementering op notarissen zullen we ons toeleggen op de fiscale optimalisatie van de notaris. De balans tussen privé en vennootschap met optimalisatie van de inkomsten, het uitvoeren van enige real-estate planning, het opstellen van een cashflowplanning met bijhorend budget, de tussentijdse opvolging die noodzakelijk is, het zijn slechts enkele voorbeelden van het portfolio dat we voorzien in onze samenwerking.

Daarnaast laat het notariaat vaak de deur open voor digitalisatie. Laat dat nu net ons sterke punt zijn.

Wij ondersteunen eveneens de interne boekhoudkundige profielen van de notaris. Het bijwerken van de boekhouding dient ons inzien quasi dagelijks/wekelijks te gebeuren. Dit maakt het onderhouden van de boekhouding een haalbare zaak. Een intern medewerker van de notaris kan dit takenpakket op zich nemen. Een samenwerking maakt de moeilijkste boekingen mogelijk!

 

Previous StoryKilometervergoeding auto beroepsmatige verplaatsingen
Next StoryKredietaanvraag professioneel krediet

Related Articles

  • 2021: Welke thuiswerkvergoeding sta je best toe aan je werknemers
  • Sterke verkeershinder in dorp Zoersel door uitbreiding elektriciteitsnet

Categorieën

  • Advies (69)
    • Administratie (42)
    • Digitalisatie (2)
    • Personeel (5)
    • Startersadvies (8)
  • Fiscaal (58)
    • BTW (24)
    • Douane en Accijnzen (3)
    • Eigendomsrecht (2)
    • Personenbelasting (10)
    • Vennootschapsbelasting (9)
    • Vermogensplanning (3)
  • Juridisch (3)
    • Faillissement of WCO (1)
  • Permanente vorming (5)

Zoeken

Volg ons

  • Facebook
  • Twitter

Vestigingen

Larikslaan 1, 2950 Kapellen

Marktplein 22, 2110 Wijnegem

Voorne 53, 2980 Zoersel

Antwerpsesteenweg 51, 2350 Vosselaar

Mastendreef 13 2970 Schilde

Contact

Zoersel
Maandag – donderdag : 8:30- 17u
Vrijdag: 8:30- 15u
Tel. 03 375 30 00

Wijnegem
Maandag – donderdag : 8:30- 17u
Vrijdag: 8:30- 15u
Tel. 03 375 30 40

Kalmthout-Kapellen
Maandag – donderdag : 8:30- 17u
Vrijdag: 8:30- 15u
Tel. 03 375 30 60

Vosselaar
Maandag – donderdag : 8:30- 17u
Vrijdag: 8:30- 15u
Tel. 014 39 76 20

Schilde & Boechout
Maandag – zaterdag: op afspraak

Meesters Accountants

De partner waarvan u droomt sinds de start. Accountancy, fiscaliteit en juridische diensten.

BE0447.620.257
ITAA-lidnummer: 50.621.367

Over ons, een klein stukje geschiedenis.

  • Home
  • Nieuws
  • Clearfacts
  • Contact

1991-2022, Meesters Accountants©.
Vincent Meesters